dijous, 15 de desembre del 2011

Sou de ministre, feina de capellà i vacances de mestre! *


Hoooooooooola, bona hora a tothom!

M’he fet visitar. La Montserrat aquesta matinada ha trucat per telèfon als del CAP, TAP, NAP... (o com es digui), perquè porto nits tossint sense parar... (tus), m’ofego... (s’ofega) I, a primera hora, s’ha presentat a casa, amb un maletí, una eixerida metgessa que s’ha connectat a les orelles els tubs aquells que porten, com es diu, allò? Telescopi, periscopi, endoscopi...
Bé, m’ha fet mig despullar i ordenava que respirés... (respira) i inspirés... (inspira) profundament, diverses vegades, (respira) , (inspira) així com també he hagut de dir en veu alta el número 33, (més fort) 33, (encara més fort) 33! una tirallonga d’ocasions... per acabar burxant-me amb el mànec d’una cullera dins la boca, fins tocar la gola, m’ha fet venir fàstics! (fa fàstics)
Groc pel tracte rebut li he preguntat: Què he de fer? i va i em contesta: Deixar de treballar. Renoi, bona doctora! Sí, sí... deixar de treballar! Que no penqui? A aquestes alçades de la vida m’ho diu? Avui, que ja arribo al llindar del 80? Au, au... si es descuida, podia esperar uns quants anys més per dir-m’ho!  Quan en tenia 20 m’hagués agradat sentir això, que no treballi. Ara? que estic fet una vella xiruca, com puc estar quiet? Que se’m gira feina collint olives, he de plegar-les de la borrassa, ensacar-les, portar-les a premsar al molí... Que no veu que amb els pocs cèntims que en trec i el que rebo de la jubilació feina rai a arribar a fi de mes!
Que no treballi? Prou que ho voldria però és que els números no surten! Ja m’agradaria tenir el sou d’un ministre (per molt que pregonin que també els l’han retallat... pobrets) o la feina d’un capellà (malgrat expliquin que amb la davallada de vocacions els toca cobrir més misses per sotana) o disposar de més dies de vacances que un mestre d’escola...
Ei, que faig més hores que un rellotge!  Que no puc quedar-me assegut, plegat de braços! Oh, encara m’he de sentir dir que sóc afortunat, que he de callar perquè tinc caseta i hortet. Per cert, on s’ha de signar per tenir sou de ministre, feina de capellà i vacances de mestre?

Una abraçada ben forta... fins a la propera i vaig a prendre la pastilla receptada que hi ha unes oliveres que m’esperen.

Llorenç Aguilà

(*) Guió de ràdio emès a l'espai internauta festafesta.net  http://festafesta.net/?p=5198

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada