dimarts, 15 de març del 2011

Geronimo Stilton, el musical.


Hamlet núm. 13 (2011)

Diversos autobusos de Barcelona llueixen en els espais de publicitat imatges de promoció de l’obra El Regne de la Fantasia. Els actors de la companyia caracteritzats davant la càmera de fotografiar, en grup, ens conviden o desafien a descobrir (segons personatge)  l’espectacle que des de primers de desembre fa estada al Teatre Condal.
El muntatge coproduït per les empreses Focus i Grup 62 omple la sala dissabtes i diumenges en sessions de matí i sobretot de tardes maratonianes. En un primer objectiu, els productors volien estar en cartellera fins després de festes nadalenques per portar, a continuació, el musical a Madrid però, de moment, no tenen pressa i allarguen l’estada a l’espai de l’avinguda del Paral·lel barceloní, ja que 35.000 espectadors l’han vist en la seixantena de funcions realitzades.  D’aquí que tampoc ha de sorprendre que ara, a més, en el retrat de propaganda que es reprodueix, també en revistes i diaris, hi hagin estampat en lletres visibles al damunt un rotund “Gran Èxit”.
El producte està sortint rodó als empresaris del projecte. En origen, Geronimo Stilton és un fenomen de vendes  literari infantil que, segons  xifres,  porta venuts en vuit anys un milió d’exemplars en català. Elisabetta Dami és l’autora de l’imperi editorial italià que ja ha vist traduïdes les aventures del topolino  a un grapat de llengües. En els llibres, que combinen text amb il·lustracions,  es descriuen les peripècies del periodista i director del diari l’Eco del Rosegador. La col·lecció de volums i sèries on apareix el personatge és extensa perquè són al voltant de 50 el número de llibres publicats. El Regne de la Fantasia n’és un de tots ells i, pel que s’ensuma, tot fa pensar que potser no  serà l’única adaptació que s’enfili als escenaris.
S’explica que durant la preparació del muntatge, durant  els assajos,  assistiren els responsables  Atlantyca S.p.A. que protegeixen en exclusiva els drets de l’autora i que, força receptius, van donar el  vist i plau al treball somiant exportar el resultat a d’altres latituds.
En relació a l’adaptació del llibre al teatre, Enric Llort en signa el guió i les catorze lletres de les cançons que tenen com a compositor i director musical  Manu Guix.  La direcció artístic és a càrrec d’Àngel Llàcer que a la vegada compta amb el suport de Daniel Meyer i, amb les intervencions d’actors i actrius com, Lloll Bertran, Marc Pociello, Enric Cambray, Diana Roig, Enric Boixadera, Maria Cirici, Oscar Jarque i Anna Ferran.
Per fer versemblant l’escenografia teatral de les pàgines il·lustrades del conte,  Soren Christensen i Tatiana Halbech  (de DSLNC STUDIO) aporten una ambientació virtual que combinada amb la gestió escènica de Carles Pujol, l’espai sonor de Damien Bazin, la il·luminació de Kilo Planas, el vestuari d’Amadeu Farré, les caracteritzacions de Toni Santos i les coreografies de Pedro del Rey  fan, en conjunt, creïbles als ulls dels espectadors/lectors més exigents la transformació del llibre en musical.  
Com a sorpreses agradables, al públic li fascina  olorar amb els narius els aromes de rosa, maduixa, mitjó suat... que en diversos instants de la funció s’escampen per la platea provocant rialles i algunes petites tapades de nassarons amb els dits.
I és que l’aventura del cada dia més popular ratolí està plantejada per fer l’ullet a totes les edats. Valors com l’amistat, la fidelitat, l’amor, l’honradesa es van entrellaçant durant les gairebé dues hores  del muntatge.  Ara bé, el que no resulta tan populars és el preu de les entrades. Serà perquè la duració de l’espectacle familiar és més extensa del que sol ser habitual? Serà potser pels concentrats flascons de ferums? Pels efectes virtuals? Per la publicitat als mitjans de comunicació?  El marxandatge de samarretes i cd’s karaoke? Els contractes amb actors, directors, autors...? Però és clar, també és cert que si hom es busca la vida, pot esgarrapar descomptes que ofereixen a taquilla.
Com a modern periodista, Geronimo Stilton té presència al facebook i twitter on respon als comentaris dels seguidors i anima a participar en concursos amb premi pels participants que acreditin entrada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada