Clementina
Blancafort i Castellví s’ha jubilat. Ha dit que ja n’hi ha prou, que fins aquí
ha arribat i... que, ara, és el moment de la retirada. Justament ahir la darrera hora de la jornada
laboral la va viure envoltada d’amics i
familiars que han volgut estar al seu costat per retre-li un calorós homenatge d’agraïment per tots els anys que
ha dedicat al món de l’espectacle i, en especial, a la música.
L’any 1961 i amb
l’aparició al mercat dels primers enregistrament de la companyia discogràfica
EDIGSA, la Clementina
intervingué llavors en el treball que Josep M. Espinàs dedicà al cantautor
francès George Brassens. Ella, també, ha estat vinculada al fenomen de la Nova Cançó i en guarda (com va explicar en la festa sorpresa
de comiat) especials records.
Amb ulls vidriosos
rememorà l’actuació que Els 16 Jutges tingueren al Teatre Romea de Barcelona el
dia 25 de maig de 1967 als congregats. Miquel Porter, Remei Margarit, Delfí
Abella, Maria del Carme Girau, Xavier Elies... hi han compartit rètols, de la
mateixa manera que, després, ho han anat fent amb d’altres que els seguiren com:
en Quico Pi de la Serra ,
el Joan Manuel Serrat, la Guillermina Motta... i moltíssims més
Indrets
com: el Liceu, el Tívoli, el Palau de la Música , el Palau d’Esports, el Palau Blau
grana... la Cova
del Drac, Zeleste, Bikini, Razzmatazz, l’Alianza del Poble Nou, l’Artesà de
Gràcia... són alguns dels nombrosos espais on ha compartit cartellera amb tota
mena d’artistes d’aquí i de l’estranger.
Ha estat una
veritable exageració; Luciano Pavarotti, Montserrat Caballé, Adriano Celentano,
Jaime Morey, The Rolling Stones, Peret, Orquestra Plateria, Echo and the bunnymen, Jaume Arnella, Ara va
de bo, Radiokuartet...
De l’actuació dels
Beatles a La Monumental
el 1965, del Grup de Folk al Parc de la Ciutadella el 1968 i d’en Lluís Llach al Camp Nou el 1985 en
conserva nostàlgica remembrança de treball, obertura, revolta, identitat...
Ara però, aquests
darrers anys, la feina no ha estat la mateixa per la Clementina Blancafort
i Castellví. La indústria musical gairebé
ha prescindit dels seus serveis ja que utilitza de forma aclaparadora els
iPhone, iPad..., que diuen són més precisos, econòmics i menys contaminants que
els pòsters de paper que duia darrera la moto i enganxava amb una escombra
sucada de cola de pintor a les tanques publicitàries.
Una abraçada ben forta i... fins a la propera!
Llorenç
Aguilà(*) Guió de ràdio emès a l'espai internauta festafesta.net http://festafesta.net/?p=3528
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada