diumenge, 15 de maig del 2011

La Mostra d'Igualada


Hamlet núm. 15 (2011)

Memoritzem el següent nom: Patrik Cottet-Moine (en el darrer paràgraf n’amplio informació, d’acord?) Bé, però abans d’arribar-hi, cal certificar primer que un bon temps primaveral va fer acte de presència del 6 al 10 d’abril a la Fira de teatre infantil i juvenil d’Igualada i, en especial, (vull) recalcar  que la convocatòria de La Mostra ha superat anteriors bons registres.
I és que, entre els objectius de l’equip directiu, a més a més, de fer-ho bé (cosa que és de calaix, no?), d’esdevenir espai de connexió entre programadors i companyies, produir, coproduir espectacles, premiar muntatges... hem d’emfatitzar que hi ha hagut  la decidida intencionalitat de potenciar llenguatges d’innovació i risc a fi d’enlairar el nivell dels espectacles familiars.
En les campanyes publicitàries del certamen, es feren visibles proves d’aquest esperit ja que, tot trencant esquemes, aparegueren, als mitjans de comunicació els dies previs a  l’edició,  “fitxades”, davant un imaginari plafó de la policia, les propostes teatrals  que es podien veure a Igualada.
Així, en sintonia amb la filosofia dels directors de La Mostra, els creatius dels grafismes són dissenyadors en expansió de la capital de l’Anoia.  Karles Vives i Ignasi Rojas n’han elaborat la idea, mentre el rodatge de l’espot ha anat a càrrec de la productora igualadina Rosebud Films, dipositant la confiança a gent de la comarca.
Un altre exemple d’innovació el trobem en la gimcana de cerca d’entrades  escampades pel municipi a través del joc de pistes del Geocaching. Via GPS, el cap de setmana previ a la cita i gràcies al Facebook o Twitter es pogué buscar en família invitacions i descomptes, una manera divertida d’escalfar  motors pel festival.
En un terreny més de tacte professional, hem de remarcar activitats aplaudides pel sector, com ara la ponència d’Alberto Fernández Torres “Com continuar programant, malgrat la crisi?”, la taula rodona amb directors d’altres festivals “Què esperem trobar en un espectacle familiar?” o, entre altres focus d’interès, el 2n Mercat de Projectes d’Espectacles, el qual ofereix a les companyies la possibilitat d’exposar a programadors i  productors futures creacions teatrals intentant acostar fórmules de contractació, inversió econòmica o suport abans de ser estrenades.
Fruits  dels contactes del 1r Mercat s’han pogut descobrir enguany, en les iniciatives de Zum-Zum teatre amb La camisa de l’home feliç, Produccions Essencials amb Cinc contes diferents, Microcosmos Teatre amb Univers, La companyia del príncep Totilau amb Cavallet de cartró i Teatre de Nap-buf amb Marcel Muntanya i Rius o l’auca de l’aigua.
En relació a l’equip humà que està al capdavant de la fira infantil i juvenil, m’agradaria accentuar el fet que l’encapçalen dos Òscars. (Reconec que l’acudit cinèfil d’associar-los amb els guardons de Hollywood és fàcil, però bé  que es mereixerien dues estatuetes com les de l’acadèmia per repensar el certamen, el gerent  Òscar Balcells, i el director artístic, Òscar Rodríguez). Des que hi tallen el bacallà, han esmerçat esforços per exhibir amb criteris de qualitat, nivell artístic, novetat... la selecció d’obres presentades.
Tirant de veta dels comunicats de premsa facilitats per l’organització, en la 22a Mostra,  s’han pogut veure 75 espectacles diferents i, a més, han penjat el cartell d’entrades exhaurides en 30 dels 64 passis pels qual es necessitava tiquet.  Els espais d’actuació de les companyies, ja sigui tancats o a l’aire lliure, han estat 11 amb l’afegitó, també, de dos recorreguts planejats per poder transitar els espectacles itinerants com els de gran format d’Actua Produccions amb Les Nomades, la música encomanadissa dels Always Drinking Marching Band, l’element d’imatgeria local Cavall d’Igualada o l’engrescador  Quimet Pla amb el Teatre Tot Terreny i el  General Bum-Bum.
De bracet al programa oficial, dues empreses, Camaleònica d’Espectacles, que fomentava accions de circ, i Gestió i Assessorament d’Actes Culturals (GAAC) concentraren en els respectius escenaris 4.700 espectadors del total dels 26.000 que anaren, segons xifres dels organitzadors, a La Mostra.
Ah! i el que desvetllava en començar.  Com a bombó i vingut de l’altra banda dels Pirineus la Compagnie des Zèbres va provocar al Teatre Municipal l’Ateneu rialles col·lectives amb les situacions còmiques interpretades pel clown francès.  Tot plegat, molt recomanable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada